ترخیص کالای صادراتی

ترخیص کالای صادراتی در گمرک نیازمند طی کردن مراحل گوناگون و چند گانه ای است که این فرایند با کمک گرفتن از برخی شرکت ها می تواند با سرعت و سهولت صورت پذیرد و این در صورتی است که ترخیص کالا می تواند برای برخی دیگر از تجار سخت و زمانبر باشد. بازرگانی صباغی زاده در این حوزه از سابقه ارزشمندی برخوردار می باشد. این شرکت به همراه کادری مجرب به ارائه خدمات ویژه ای می پردازد که بتوانید مسیر کالاهای گمرکی را با سهولت طی نمایید.

ترخیص انواع کالای صادراتی
طریقه ترخیص کالای صادراتی

نحوه ترخیص کالای صادراتی چگونه است

مراحل ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی با یکدیگر متفاوت هستند، هرچند برخی از این مراحل مشابه یکدیگر می باشند. حال که شما به عنوان یک صادر کننده و یا نماینده جهت ترخیص کالا صادراتی انتخاب شده اید، می بایست، به تمامی این فعالیت ها آگاه باشید. پیگیری ترخیص کالا صادراتی از گمرک نیز یکی از مهم ترین مراحل ترخیص کالا محسوب می گردد. مراحل ترخیص کالا صادراتی از گمرک شامل 4 دسته و به شرح زیر است:

  • انبار کردن کالاها

در مرحله اول از ترخیص کالای صادراتی نیاز است که شما کالای خود را وارد گمرک کرده و انبار کنید. قبل از تمام این ها باید اجازه ورود به گمرک را نیز دریافت کنید. توجه داشته باشید، بیشتر فعالیت های شما در ارتباط با انبارداری است. در ابتدا نیاز است که پس از وزن کردن وسیله حمل کالا به دریافت برگه مربوط به باسکول بپردازید و با گرفتن تأیید مسئولان مربوطه، کالاهای خود را انبار کنید.

 

  • بررسی مدارک توسط واحد ترانزیت

دومین مرحله از ترخیص کالای در گمرک واحد ترانزیت است. به این صورت که صادر کننده باید به تنظیم اظهارنامه گمرکی کالای خود اقدام نماید که به آن دور اظهاری یا تنظیم اظهارنامه از راه دور نیز گفته می شود. این اظهارنامه و همچنین مدارک مربوط به برگه باسکول به وسیله کارشناسان واحد ترانزیت مورد بررسی و پس از آن مورد تأیید قرار می گیرد. این کارشناسان در طول ترخیص کالای به چک کردن مدارک وسیله حمل و پلمپ الصاقی نیز می پردازند.

 

  • خروج کالا از گمرک

بعد از طی نمودن دو مراحل بالا، دیگر باید به فراهم سازی مقدمات خروج کالا از گمرک و صادر کردن آن ها بپردازید. در این مرحله تجار باید برخی از فرایند هایی را طی کنند که با کمک یک شرکت ترخیص کالا این مراحل به آسانی انجام می پذیرد. برخی از ارزیابی‌ها و اقدامات همانند الصاق دوباره پلمپ ممکن است مجدد صورت پذیرد.

 

  • امور مالی

در آخر که کالای شما اجازه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و سایر گمرکات را دریافت نمود، لازم است که به پرداخت برخی از هزینه های ترخیص کالای صادراتی بپردازید.

توجه: توجه نمایید که در میان این مراحل ممکن است برخی از فرایندها را نیز داشته باشید. به عنوان مثال اگر کالای شما با آنچه در اظهار نامه آمده مغایرت نداشته باشد، مدارک به دایره قضایی ارجاع داده می گردد و یا در دایره ترانزیت کالای شما نیاز به بررسی مجدد داشته باشد. بنابراین باید از دقت کافی برخوردار باشید.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

مدارک مورد نیاز ترخیص کالا صادراتی از گمرک

برای ترخیص کالای صادراتی تجار باید به آماده سازی برخی از مدارک بپردازند که شامل موارد زیر می گردد. اگر هر کدام از این مدارک مورد نیاز ترخیص کالا صادراتی از گمرک را نداشته باشید، شما اجازه صادرات را نیز نخواهید داشت.

  • اظهارنامه واردات قطعی (سامانه EPL)
  • کپی کارت بازرگانی
  • قبض انبار (جهت تحویل کالا به انبارداری)
  • پروانه صادراتی
  • کاتالوگ و بروشور (بسته به نوع کالا)
  • اعلامیه تأمین ارز یا نامه برات
  • مجوز ثبت سفارش
  • وکالت نامه رسمی، کارت حق عمل کاری
  • مجوزهای قانونی جهت ترخیص کالا از قبیل گواهی بهداشت، استاندارد
شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

ثبت سفارش خدمات یا مشاوره:

Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

منظور از قرارداد ترخیص کالای صادراتی چیست؟

همانطور که می دانید ترخیص انواع کالای صادراتی به مجموع فرایندهایی اشاره دارد که جهت آزادسازی کالای شما از گمرک صورت می پذیرد. این اقدامات ترخیص کالا و صادرات آن ها به وسیله صاحبان کالا و یا نماینده قانونی آن ها انجام می گیرد. شما برای اینکه از هرگونه اشتباه و ضرر و زیان هایی در امان بمانید، باید به بستن قرارداد ترخیص کالای صادراتی اقدام کنید که تمامی نکات حقوقی در آن نگاشته شده است. این قراردادها معمولاً از سوی شرکت های ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ارائه می شوند.

نمونه ای از قرارداد ترخیص کالا:

قرارداد ذیل فی مابین شرکت/آقای……………. و حق العمل کاری……………. به شرح زیر منعقد می‌گردد:

موضوع قرارداد:

ترخیص کالاهای شرکت توسط حق العملکار نامبرده فوق از کلیه گمرکات کشور. حق العملکار موظف است کالاهای وارداتی شرکت را به شرح زیر ترخیص نماید.

حداقل کارمزد هر اظهار نامه……………. ریال می‌باشد.

کارمزد قطعات و لوازم یدکی……………. هر پالت……………. می‌باشد.

کارمزد قطعات و لوازم یدکی……………. خودرو هر صندوق و کارتن……………. ریال می‌باشد.

هزینه‌های ایاب و ذهاب، تعمیرات، حمل و نقل، باربری، پست و تلفن به عهده صاحب کالا می‌باشد.

حق العملکار موظف است کالا را پس از ترخیص طبق دستور شرکت حمل نماید. این قرارداد به مدت یکسال معتبر می‌باشد و چنانچه پس از انقضا آن طرفین مایل باشند می‌توانند به همین منوال ادامه دهند.

این قرارداد در ۲ نسخه که ارزش برابر دارند تنظیم ومبادله گردید.

امضای صاحب کالا                                                         امضای حق العملکار

تاریخ:………………

ارزش و اهمیت ترخیص کالا صادراتی از گمرک تهران

معمولاً اغلب قراردادهای مربوط به ترخیص کالا صادراتی در گمرکات تهران که به یکی از قطب های اصلی دنیای تجارت ایران معروف است، صورت می پذیرد. ما می توانیم گمرک های هوایی و زمینی مهمی را در این شهر ببینیم که بسیاری از تجار و بازرگانان در آن جا به فعالیت های صادراتی خود می پردازند. از جمله مزایای قابل توجه صادرات کالا در ترخیص کالا در تهران می توان به موقعیت جغرافیایی مناسب، بهره مندی از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته در تخلیه و بارگیری کالاها، انبارهای بزرگ و مجهز، دسترسی به خطوط ریلی مهم کشور، دسترسی به راه های ارتباطی مهم کشور، دسترسی به فرودگاه های بین المللی و … اشاره کرد.

ترخیص کالا در تهران  یکی از خدمات بالقوه بازرگانی صباغی زاده می باشد که به صورت کاملا حرفه ای و در اسرع وقت انجام می پذیرد. شما با ثبت درخواست خود در زمینه انجام انواع امور بازرگانی تجارت می توانید تمام فرآیند ترخیص کالاهای خود را به این تیم حرفه ای و مجرب بسپارید. بازرگانی ترخیص کالای صادراتی از گمرک یکی از ساده ترین خدمات این تیم زبده است.

ترخیص کالای صادراتی
پیگیری ترخیص کالا صادراتی از گمرک

خدمات شرکت ترخیص کالای صادراتی

شرکت های ترخیص کالای صادراتی چه عملکردی می توانند در ترخیص کالا از خود داشته باشند؟ آیا با مراجعه به این شرکت ها کارها سریع تر و قانون مندانه تر پیش می رود؟ مستحضر باشید که این شرکت ها با تمامی قوانین و مراحل انجام این کار به خوبی آشنا هستند و تجربه فراوانی در جا به جایی و حمل کالاها در مرزها داشته اند. شما با سپردن ترخیص کالای خود علاوه بر اینکه می توانید از بسیاری هزینه ها صرفه جویی نمایید، در وقت و زمان خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

بازرگانی صباغی زاده با سالها تلاش در حوزه واردات و صادرات کالاها و خدمات ترخیص کالا با برخوردار از کادری مجرب در حوزه تجار شما را از پرداخت هزینه های گزاف و سنگین معاف کرده و تمامی مراحل را زیر نظر کارشناسان به عمل می آورد. ترخیص کالا صادراتی را به افراد حرفه ای و کاردان بسپارید.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

محاسبه هزینه ترخیص کالای صادراتی

 

آگاهی از هزینه ترخیص کالای صادراتی از گمرک جهت تخمین بهای تمام شده کالا به تجار می تواند کمک بسیاری برای تاجران کند. در کل بیشتر هزینه ها به نوع کالای صادراتی وابسته هستند. برای برخی از کالاهای صادراتی حقوق و عوارض گمرکی تعلق می گیرد که موظف به پرداخت آنان هستید. علاوه بر آن باید به پرداخت هزینه های زیر نیز بپردازید:

  • هزینه انبارداری کالا در اماکن گمرکی
  • هزینه های آزمایش و تعیین تعرفه کالا
  • هزینه بدرقه کالا
  • هزینه باربری و حمل و نقل
  • هزینه های آزمایش و تعیین تعرفه کالا

 

 اگر شما یک تجار و یا بازرگان هستید، باید با تمامی مراحل، مدارک و هزینه های کالاهای صادراتی و وارداتی آشنایی داشته باشید. سایت ترخیص کالای صادراتی از گمرک همان چیزی است که می تواند شما را راهنمایی کند. برای آشنایی بیشتر با امور و بهتر پیش رفتن قوانین و مقررات گمرکی برای ترخیص کالا از دبی یا ترخیص کالا از گمرک بندرعباس فراموش نکنید که مراجعه به یک شرکت ترخیص کالا هوشمندانه ترین راهکار است.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

سوالات متداول مربوط به ترخیص کالا صادراتی

برای آگاهی از هزینه های حمل و نقل ترخیص کالای صادراتی چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای این که از هزینه های حمل ترخیص کالای صادراتی آگاهی کسب کنید به اطلاعاتی همچون نوع کالا، وزن ناخالص کالا، شهر مبدأ حمل و گمرک مقصد حمل نیاز می باشد.

چگونه می توان از میزان هزینه های ترخیص کالای صادراتی کاست؟

شما می توانید با مراجعه به شرکت ترخیص کالا که تمامی نیروهای آن با مدیریت‌‌ و ساختار سازمانی یکپارچه‌‌ در کنار یکدیگر عملکرد قابل توجهی دارند، از میزان هزینه های ترخیص کالای صادراتی خود بکاهید. این شرکت ها با دانش و تجربه هایی که دارند، به خوبی با تمامی فرایند و چلش های پیش رو آگاه هستند.

5/5 - (3 امتیاز)