ترخیص کالا بین المللی

ترخیص کالا فرایند گمرکی است که بیشتر صاحبان کالا یا ترخیص کننده کارهای مربوط به واردات و صادرات کالاها را انجام می‌ دهد. در طی این فرایند گمرکی مرسوله های بین المللی با دریافت و ارائه مدارک و مجوزهایی مانند: مجوز وزارت راه، نباتی، قرنطینه مرزی، وزارت بهداشت، مجوز مربوط به مبارزه با مواد مخدر و … از اماکن گمرکی خارج و به سمت مقصد روانه می شود. ترخیص کالا در درون کشور نیز شرایط و قوانین خاصی دارد که بازرگانان باید با همه این موارد آشنایی داشته باشند تا بتوانند کارهای خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. بسیاری از ترخیص کاران حرفه ای در حوزه‌ ترخیص کالا بین المللی صاحب تجربه هستند و تخصص لازم را دارند. این افراد به طور معمول در فرودگاه ‌ها یا ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس و دیگر گمرکات و مناطق آزاد مستقر می‌ شوند تا بهتر بتوانند کارهای مربوط به ترخیص کالا جهت صادرات را انجام دهند.

ترخیص-کالا-بین-المللی

با توجه به این مورد که این روزها صادرات کالاها به خارج از کشور اهمیت زیادی پیدا کرده است، بیشتر بازرگانان سعی می کنند با انتخاب کالایی که صادرات آن سود بیشتری دارد کسب درآمد کنند. اما میزان موفقیت بازرگانان به آگاهی آنها از مراحل ترخیص کالا بین المللی بستگی دارد؛ بنابراین توصیه می کنیم حتما قبل از شروع به تجارت از یک شرکت معتبر و حرفه ای بخواهید که صفر تا صد صادرات و ترخیص کالا را در اختیار شما قرار دهد تا از این طریق بتوانید با آگاهی بیشتری فعالیت بازرگانی خود را انجام دهید.

مراحل ترخیص کالا بین المللی

 ترخیص کالا بین المللی یک فعالیت مهم اقتصادی است که هر تاجر موفقی باید با مراحل و مدارک ترخیص کالاها بین المللی آشنا باشد. چون اگر در هر کدام از مراحل موجود یک بی دقتی کوچک صورت گیرد. موجب می‌ شود تا گمرکی کالای شما را غیرقانونی شناخته و متحمل ضرر و زیان های زیادی خواهید شد. در واقع کسی که مراحل ترخیص کالاهای بین المللی را انجام می دهد باید بسیار محتاط باشد چرا که ترخیص کالا های بین المللی فعالیتی مهم و خطرناک است.

بیشتر بازرگانانی که در حوزه تجارت بین المللی فعالیت دارند برای اینکه مراحل ترخیص به درستی طی شود از ترخیص کننده کالا بین المللی کمک می گیرند. چون این افراد به طور کامل مراحل ترخیص کالا از دبی و دیگر گمرکات را می ‌شناسند و سال ‌ها در این زمینه تجربه دارند به خوبی می ‌توانند فرایند جابجایی کالاها را در سریعترین زمان ممکن به بهترین نحو انجام دهند.

 در اینجا قصد داریم به طور کلی مراحل ترخیص کالا بین المللی را به ترتیب بیان کنیم:

  1. دریافت پروفرما و پکینگ لیست
  2. اخذ مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  3. بیمه کردن کالاها برای بازرسی در مبدا و مقصد
  4. تشکیل پرونده جهت تخصیص ارز و حواله بانکی به حساب فروشنده
  5. برقراری ارتباط با ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر
  6. دریافت اسناد مربوط به حمل کالا ها از شرکت های حمل و نقل بین المللی
  7. تکمیل اسناد و تشکیل پرونده کالاها
  8. تنظیم پیش نویس دور اظهاری
  9. بررسی و تایید کالا توسط کارشناسان فنی گمرکی
  10. دور اظهاری واردات

ثبت سفارش خدمات یا مشاوره:

Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

شرایط ترخیص کالا بین المللی

همانطور که در بخش قبلی مراحل مربوط به ترخیص کالا بین المللی را به ترتیب بیان کردیم متوجه شدید که انجام این مراحل  سلسله‌ مراتب خاصی دارد که باید طبق تمام کارهای ترخیص طبق روال گمرکی انجام گیرد. علاوه بر این موارد ترخیص کالا بین المللی شرایط و نکات کلیدی دارد که دانستن آنها باعث می شود روند انجام کارها سرعت بیشتری داشته باشد.

از جمله نکات مهمی که در خصوص ترخیص کالا بین المللی وجود دارد ارائه مجوز های لازم و ضروری برای دریافت مدارک لازم جهت واردات و صادرات کالا می باشد. در واقع بازرگانان علاوه بر مدارکی که برای حمل و نقل کالا ها دریافت می کنند، باید مجوز های دیگری نیز در دست داشته باشند تا بتوانند تمام حمل و نقل های تجاری خود را به شکل قانونی انجام داده و از تمام سازمان های ذی‌ربط تائیدیه بگیرند.

شرایط-ترخیص-کالا-بین-المللی

 از جمله مجوزهایی که برای ترخیص کالا از گمرک ضروری است، کارت بازرگانی می باشد. این کارت توسط سازمان گمرک کشور صادر شده و در واقع نشانگر این است که بازرگان می ‌تواند تمام نقل و انتقالات تجاری خود را در سطح کشور انجام دهد و همه فعالیت های او نیز قانونی شناخته می شوند.

یکی دیگر از نکات مهم و کلیدی که در ترخیص کالاهای بین المللی اهمیت زیادی دارد، تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده است. بازرگانان باید با این نکته آشنایی داشته باشند که در مرز کشور های مختلف هر کالایی ارزش متفاوتی دارد. بنابراین حتماً باید ارزش کالا در مرز کشور مورد نظر تعیین شود  تا در آینده هیچ مشکلی در روند ترخیص صورت نگیرد. برای انجام کارهای ترخیصی پیشنهاد می کنیم حتما از ترخیص کار بین المللی که تجربه زیادی در این خصوص دارد کمک بگیرید.

تعرفه-ترخیص-کالا-بین-المللی

تعرفه ترخیص کالا بین المللی

هزینه ترخیص کالاهای پستی خارجی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. چون قوانین گمرکی روز به روز تغییر می کند بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه گمرکی ترخیص انواع کالاها بین‌المللی بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بازرگانی صباغی زاده معتبرترین شرکت ترخیص کالا بین المللی و شرکت ترخیص کالا از گمرک است که با در اختیار داشتن کارشناسان و ترخیص کاران حرفه ای می تواند با تکیه بر سابقه ای که در زمینه ترخیص انواع کالاها از گمرک دلرد، محموله شما را در سریعترین زمان ممکن به بهترین شکل با مناسب ترین قیمت از گمرک جهت صادرات یا واردات ترخیص کند.

بازرگانی صباغی زاده

5/5 - (1 امتیاز)