ترخیص کالا از گمرک انزلی

بندر انزلی یکی از قطب های بزرگ تجاری و اقتصادی در ایران است. این بندر در شمال کشور، در استان گیلان واقع شده است و منطقه ی آزاد محسوب می شود. این بندر با داشتن چهارده هزار و دویست متر مربع از مهم ترین بنادر موجود در کشور ما می باشد و قدمت آن به 30 سال پیش می رسد به همین دلیل یکی از مهم ترین موارد پیش روی هر تاجران و بازرگانان در کشور ما، آشنایی با نحوه ی ترخیص کالا از گمرک انزلی می باشد.
ترخیص کالا از گمرک از مهم ترین مراحل در فرآیند واردات کالا به کشور به حساب می آید. در این مرحله شما باید از تمامی قوانی و مقررات اطلاع داشته باشید و آن ها را به کار ببرید. در صورت بروز هر گونه بی دقت و رعایت نکردن این موارد ممکن است کالای شما قاچاق به حساب بیاید و در نتیجه خسارت های مالی و اعتباری بیشماری را برای شما به همراه خواهد داشت.
انزلی یکی از شهر های استان گیلان است. منطقه آزاد انزلی هم در شهر انزلی قرار داشته و یکی از مهم ترین مناطق استان گیلان به حساب می آید. این بندر چیزی در حدود 8 درصد از ترانزیت شمال کشور را به خود اختصاص داده است و به عنوان بزرگترین بندر در شمال کشور شناخته می شود. قدمت این بندر به دوران صفویه بر می گردد و در حدود 300 سال از زمان تاسیس آن می گذرد.

مزایای ترخیص کالا از گمرک حسن رود انزلی

برای اینکه تاجران و بازرگانان بتوانند کالا ها را وارد و صادر کنند، نیاز است تا با گمرکات کشور و قوانین آن ها آشنا شوند. همانطور که می دانید با توجه به قوانین و مقرراتی که در صادرات و واردات کشور ما، ایران، وجود دارد امکان استفاده از هر نوع کالایی برای صادرات و یا واردات وجود ندارد. به عبارت دیگر، مجوز واردات کالا یا مجوز گمرکی به برخی کالاهای خارجی تعلق نمی گیرد.
علاوه بر این موارد، با توجه به قوانین خاص گمرکی کشور و همچنین موقعیت جغرافیایی مختلف این گمرکات، ترخیص برخی کالا ها از تمامی گمرک ها انجام نمی شود و شما تنها می توانید آن را از گمرکی مشخص وارد یا صادر کنید. بنابراین برای هر تاجر و بازرگانی لازم است تا قبل از اقدام به مبادله، از تمامی این قوانین به صورت جامع و کامل اطلاع داشته باشد.

گمرک انزلی سومین بندر مهم در کشور ما می باشد. موقعیت جغرافیایی این بندر ارتباط با بنادر مهم کشور های روسیه، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان را برای تجار و بازرگانان میسر کرده است. با توجه به وضعیت تحریم، امکان واردات بسیاری از کالاهای اروپایی به صورت مستقیم به کشور میسر نیست. اما تجار و بازرگانان به کمک بندر انزلی کالا های اروپایی را از طریق کشور های ارمنستان، روسیه، ترکمنستان وارد ایران می کنند. در واقع می توان گفت از طریق بندر انزلی امکان مبادله با کشور های اروپایی هم وجود دارد. این بندر برای وارد کنندگان کالا از کشور های اروپایی تسهیلات ویژه ای از جمله معافیت بیست ساله از پرداخت مالیات، معافیت گمرکی و ارزش افزوده و… را در نظر گرفته است. برای اطلاع دقیق از موارد این معافیت ها می توانید با کارشناسان شرکت بازرگانی صباغی زاده در تماس باشید. بندر انزلی از فعال ترین بنادر شمال کشور به حساب می آید و بیشترین مراودات بازرگانی و تجاری را با کشور روسیه دارد.
بیشترین میزان واردات در گمرک انزلی پس از کشور روسیه، مربوط به امارات متحده عربی می باشد. این میزان 19 درصد از حجم کالاهای وارد شده به این گمرک را به خود اختصاص داده است که از لحاظ دلاری چیزی در حدود 35 درصد می باشد.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

به طور عمده، کالاهایی که از این گمرک صادر و وارد می شوند عبارتند از:

  • محصولات نفتی
  • خشکبار (خرما، کشمش، چای و…)
  • محصولات نباتی
  • مواد معدنی و سیمان
  • محصولات صنایع غذایی
  • محصولات صنایع پلاستیک
  • محصولات شیمیایی
  • ماشین آلات صنعتی
  • لباس
  • آهن آلات (شمش، ورقهای گالوانیزه سرد، ورقهای گالوانیزه گرم، میلگرد، نبشی، ناودانی و…)
  • چوب (انواع تخته روسی، خمیر کاغذ، کاغذ، ام در اف، اچ دی اف و…)
  • مواد اولیه

ثبت سفارش خدمات یا مشاوره:

Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

دیگر مزایای ترخیص کالا از انزلی

با توجه به مواردی که گفته شد به راحتی می توان حدس زد که ترخیص کالا در گمرک انزلی مزایای بسیار زیادی دارد که هم بازرگانان داخلی و هم تجار خارجی می توانند از آن ها بهره ببرند. این باعث شده است تا اکثر بازرگانان برای ترخیص کالای خود تمایل به استفاده از این گمرک را داشته باشند. برای واضح تر شدن این موضوع، در ادامه چند مورد دیگر از مزایای ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی را بررسی می کنیم.
– گمرک بندر انزلی از قدیمی ترین گمرک های کشور می باشد. با توجه به تجربه ی حاصل از سابقه این بندر، تمامی مراحل ترخیص محموله ها به صورت حرفه ای و به بهترین شکل انجام می شود.
– نحوه ی ترخیص کالا از بندر انزلی و چگونگی آن به صورت فله ای می باشد. بر طبق قوانین موجود در کشور، شما می توانید هرکالایی به جز موارد ممنوعه را از طریق این گمرک وارد یا صادر کنید.
– گمرک بندر انزلی در فاصله 35 کیلومتری از فرودگاه قرار گرفته است و به راحتی می توانید از این بندر به 35 استان کشور دسترسی داشته باشید. به همین دلیل است که نقل و انتقال کالا از این گمرک به سرعت انجام می شود.
– از امتیازات ویژه ای که با استفاده از این گمرک به وجود می آید می توان به دسترسی آسان و انتقال نفت و گاز توسط کشتی های نفتی در سریعترین زمان ممکن اشاره کرد. نزدیکی این بندر به منابع نفت و گاز موجود در دریای خزر باعث به وجود آمدن این سرعت شده است.
– فرقی ندارد که شما برای انبار کردن کالایتان به انبار سقف دار داشته باشید یا انبار رو باز، این بندر انبار مناسب برای همه ی کالاها را دارد. بندر انزلی دارای انبار های بزرگ سقف دار می باشد که با بکارگیری از به روز ترین تکنولوژی ها و سیستم پشتیبانی هوشمند، ایمنی کالای شما را تضمین می کند.
– گمرک بندر انزلی به دلیل منطقه آزاد بودن دارای مزایایی همچون معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی، ارزش افزوده و… می باشد.
شاید برایتان سوال باشد که منطقه آزاد تجاری چه منطقه ای است؟ در واقع منطقه تجاری آزاد منطقه ای است که اکثرا در کنار یک بندر یا در داخل آن قرار گرفته است. در این منطقه تجارت آزاد با سایر جهان مجاز است و به راحتی می توان کالا ها را بدون پرداخت حقوق گمرکی، عوارض گمرکی و… از این منطق خارج و یا به آن وارد کرد.

شرکت ترخیص کالا از گمرک انزلی

شرکت بازرگانی صباغی زاده با داشتن سابقه طولانی در زمینه واردات و صادرات کالا و مجوز کارگزاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و کارت بازرگانی-تولیدی، تجاری و صادراتی آماده است تا در تمامی مراحل صادرات و واردات در کنار شما عزیزان باشد. تنها کافیست تا کالای مورد نظر و کشور مبدا یا مقصد را مشخص کنید و بقیه مراحل را به ما بسپارید. کارشناسان ما به صورت حضوری برای بررسی محصول و عقد قرداد می روند. در نهایت پس ا ترخیص کالا از بندر ان را به شما تحویل می دهند.

خدمات ارائه شده در شرکت بازرگانی صباغی زاده:

  • اخذ مجوز ثبت سفارش
  • مجوز تخصیص ارز (نیمایی، حواله، برات)
  •  مجوز سازمان های زیر مجموعه گمرک و مربوط به ترخیص کالا
  • خدمات حمل و نقل بین المللی و حمل داخلی

به جهت برقراری ارتباط با هر کدام از دفاتر ما در سه شهر تهران، مشهد و بندر عباس می توانید با شماره های موجود در بخش تماس با ما در تماس باشید.

 

 

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک انزلی

در زمان ترخیص کالا از گمرک انزلی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • تمام اسناد بارنامه
  • برگه های ترخیصیه
  • مجوزها و گواهی مبدا
  • فاکتور خرید کالا
  • برات نامه یا اسناد مربوط به اعلامیه های تامین ارز
  • برگه ها و اسناد پروفرمابا پیش فاکتور
  • اسناد و مجوزهایی که نشان دهنده ثبت سفارشدر سامانه تجارت هستند
  • لیست عدل بندی
  • اسناد نشان دهنده پرداخت حقوق شرکت های حمل و نقل
  • برگه های بیمه حمل و نقل کالا
  • تمامی اسناد مرتبط با بیمه گمرکی کالاها
  • پروانه بهره برداری کالا
  • کاتالوگ های کالاها
  • تمام مجوزهای مربوط به ورود کالا به کشور
  • کارت بازرگانی تجار و بازرگانان
  • تمامی مجوزهای قانونی اعم از سلامت، بهداشت و استانداردها کالاهای خارجی
  • مجوز ترخیص کالاها از گمرک
  • وکالت نامه قانونی برای ترخیص کار

علاوه بر موارد گفته شده، بسته به نوع کالای مورد نظر شما برای واردات یا صادرات ممکن است به مجوز های دیگری هم احتیاج داشته باشید. برای اطمینان بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با بازرگانی صباغی زاده در تماس باشید.
اکثر بازرگان و تاجران به جهت راحتی از مشکلات ترخیص و صرفه جویی در وقت و هزینه، این کار را به یک ترخیص کار می سپارند. یک ترخیص کار باتجربه و ماهر از تمامی فوت وفن های ترخیص کالا از گمرک اطلاع داشته و به شدت می تواند در روند ترخیص کالای شما از گمرک تاثیر گذار باشد. ترخیص کار به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه، کالای خود را از گمرک بندر انزلی ترخیص کنید.

ترخیص کار گمرک انزلی

همانطور که از قدیم گفته اند، کار را باید به کاردان سپرد. اگر می خواهید کالایتان را در کمترین زمان و به صرفه ترین قیمت از گمرک بندر انزلی ترخیص کنید بهتر است این کار را به یک ترخیص کار حرفه ای بسپارید. ترخیص کار از تمام مراحل ترخیص اطلاع کامل دارد و از تمامی جزئیات و آخرین قوانین موجود در زمینه ترخیص کالا استفاده می کند تا کار ترخیص در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هزینه های جانبی انجام پذیرد. شرکت بازرگانی صباغی زاده با سابقه طولانی در این زمینه و داشتن مجرب ترین ترخیص کاران، آماده است تا مراحل ترخیص کالای شما از گمرک بندر انزلی انجام دهد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین هماهنگی های مورد نیاز، با شماره های موجود بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

هزینه ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

هزینه ترخیص کالا از تمامی گمرک ها به مواردی همچون میزان کالا، نوع کالا، تعداد کانتینر ها و… بستگی دارد. اما در کل می توان گفت که هزینه ترخیص کالا از بندر انزلی شامل هزینه های حقوق گمرکی، عوارض گمرک، مالیات، انبارداری، بازرسی کالا ها، آزمایشگاه، تخلیه و بارگیری و… می باشد. اگر می خواهید در حساب و کتاب دچار اشتباه نشوید و ترخیص کالای شما با هزینه کمتر و سرعت بیشتری انجام شود، شرکت بازرگانی صباغی زاده گزینه ای مناسب برای شما می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و انجام هماهنگی با شماره های موجود بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

چرا شرکت بازرگاني صباغی زاده؟

  • تجربه

با داشتن بيش از 25 سال سابقه درخشان در کنار سازمان هاي دولتي و خصوصي در زمينه واردات و صادرات کالا به کشور هاي مختلف از ريز ترين جزئيات اين مسير آگاهي و مي توانيم در کنار شما باشيم.

 

  • ترخيص کالا

شرکت بازرگاني صباغی زاده هر کالايي که مورد نياز شما باشد در هر کشوري که بخواهيد فراهم کرده و با ارسال حضوري نماينده و بررسي کالا، خريد را انجام داده و پس از انجام مراحل ترخيص کالا به شما تحويل مي دهد.

 

  • امانت داري

يکي از بزرگترين افتخارات ما در اين سال ها رضايت تجار و بازرگانان عزيزي بوده که با ما همکاري داشته اند. رمز موفقيت ما در اين مسير، حفظ اسرار موکلين، کنترل دقيق حساب ها، بررسي سلامت کالا، تعهد کاري، کاهش زمان و هزينه ترخيص، شبکه گسترده ي ارتباطي و پيروي از آخرين مقررات و تصويب نامه ها مي باشد.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

سوالات متداول در ارتباط با ترخیص کالا از گمرک انزلی

هزینه ترخیص کالا از گمرک انزلی شامل چه مواردی است؟

عوارض، مالیات و حقوق گمرکی، هزینه انبارداری، هزینه تخلیه و بارگیری و...

آیا معافیت منطقه آزاد شامل تمام موارد می شود؟

خیر، در صورتی که کالا بدون توقف از مبدا به مقصد مورد نظر حمل نشود و در بندری به غیر بندر مقصد توقف داشته باشد شامل معافیت مالیاتی نمی باشد.

چه کالاهایی از گمرک بندر انزلی مبادل می شوند؟

به طور کلی کالاهایی همچون محصولات نباتی، ماشين آلات صنعتي، محصولات صنايع غذايي، چوب و تخته، محصولات صنايع پلاستيک و... از طريق اين بندر وارد يا صادر مي شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)