ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی یکی از فعال ترین و بزرگ‌ترین گمرک‌های کشور است که اغلب کالاهایی که از مرز هوایی وارد ایران می‌شوند توسط این گمرک بارگیری و ترخیص می‌شوند. دقت داشته باشید که در صورت داشتن آگاهی کامل از فرایند ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی علاوه بر اینکه اطلاعات بالای شما را به عنوان یک تاجر فعال در زمینه فعالیت های اقتصادی و تجاری نشان می‌دهد می‌تواند در تسریع روند ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی نیز تاثیرگذار باشد. ترخیص بار هوایی از گمرک فرودگاه امام خمینی یکی از اموری است که قبل از اقدام به انجام آن بایستی با تمامی مقررات و قوانین مربوط با آن آشنایی کامل داشت.
پس اگر تاجر هستید و قصد وارد کردن انواع کالاهای وارداتی خود از مرزهای هوایی کشور و از طریق سایت ترخیص کالا از گمرک امام خمینی را دارید به شما توصیه ‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید، ، چرا که قصد داریم در رابطه با نحوه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه  اطلاعات جامعی را به اشتراک بگذاریم.

آشنایی با حوزه های مختلف گمرک فرودگاه امام خمینی

برای ترخیص کالای وارداتی از گمرک امام خمینی این محل به شش حوزه تقسیم بندی شده است که عبارتند از :

  • حوزه اول : کالاهای تجاری
  • حوزه دوم : تجاری
  • حوزه سوم : امانات پستی
  • حوزه چهارم: حوزه مسافربری
  • حوزه پنجم: مهر آباد
  • حوزه ششم : گمرک مخصوص به صادرات نفت

کالاهای ممنوعه وارداتی به گمرک فرودگاهی امام خمینی

بر اساس قوانین و مقررات گمرک فرودگاهی کشور واردات برخی از کالا از حوزه های گمرک امام خمینی ممنوع و غیر مجاز می باشد. برخی از این کالاها عبارتند از :

  • مشروبات الکلی
  • وسایل مربوط به قمار
  • تجهیزات مربوط به سلاح گرم و مواد محترقه
  • عکس ، فیلم و هرگونه نشریاتی که خلاف موازین اسلامی باشد
  • سایر کالاهایی که منع قانونی دارد و ورود آن ها به کشور جز محدودیت های اسلامی است

مراحل ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

در وهله اول بایستی بگوییم که طرز ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام مشابه با سایر گمرک‌های کشور بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. قطعا همانند هر کار قانونی دیگر در فرایند ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی نیز به برخی اسناد و مدارک که برای اثبات قانونی بودن تجارت شما ضروری است نیاز می‌باشد. شما عزیزان در صورت تمایل می‌توانید تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام تهران را به یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه در تهران به نام شرکت بازرگانی صباغی زاده واگذار کنید تا بدون کوچک‌ترین نقصی کالاهای شما را به دستتان برسانند.
از جمله مدارک مورد نیاز برای ارسال بار از فرودگاه امام خمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  •  بارنامه
  •  کارت بازرگانی
  •  قبض انبار
  •  مجوزهای واردات کالا به کشور
  • مجوزهای ترخیص کالا از گمرک
  •  پروفرما یا پیش فاکتور
  •  پکینگ لیست

 گواهی مبدا و سایر مجوزهای لازم در زمینه واردات و ترخیص کالا از گمرکات کشور.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

مراحل دیگر ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی به ترتیب مراحل زیر می‌باشند:

  • اولین مرحله بارگیری کالای وارداتی از مبداء و انتقال و ارسال آن‌ها به کشور مقصد یعنی ایران است.
  • دومین مرحله، تخلیه بارهای وارد شده از طریق مرزهای هوایی در گمرک فرودگاه امام خمینی است.
  • مرحله سوم انبار و نگهداری کالاهای وارداتی در انبارهای مجهز گمرک است که تا زمان اتمام مراحل قانونی مربوط به
  • ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام در این مکان نگهداری می‌شوند.
  • مرحله بعدی ترخیص کالاها در مدت زمان دو الی سه روز پس از ورود به کشور در صورت آماده بودن تمامی مدارک لازم برای ترخیص است.
  • پروانه خروج کالاهای وارداتی پس از تایید شدن آنها از سوی کارشناس و پرداخت کردن هزینه‌های گمرکی صادر شده و کالاها به ترخیص کار شرکت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام یا صاحب بار تحویل داده می‌شود.
  • پس از طی ادامه مراحل شما می توانید بدون هیچ نوع مشکل خاصی کالای خود را از گمرک ترخیص کنید.

 

چه کالاهایی از گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند ؟

انواع کالا ها در صورتی که وزن و حجم زیادی نداشته باشند از محل گمرک فرودگاهی کشور قابل ترخیص هستند این کالا ها که اغلب شامل لوازم آرایشی و بهداشتی ،موبایل و لوازم جانبی ،پارچه ،سیگار و دخانیات، فلزات گزان بها و سنگین،شیر آلات و لوازم جنبی آن و…. می باشند

ثبت سفارش خدمات یا مشاوره:

Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

اهمیت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی چیست؟

یکی از مزایای گمرک فرودگاه امام خمینی اینست که دارای سردخانه و نیز انبارهای مسقف است، بنابراین افراد خیالشان از بابت امنیت و سلامت جنس های وارداتی خود از جمله داروها راحت است.
فرایند و مراحل ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام در صورتی که تمامی مدارک مورد نیاز از سوی یک شرکت ترخیص کار باتجربه از جمله شرکت بازرگانی صباغی‌زاده ارائه شود به صورت شبانه روز انجام گرفته و نهایت دو الی سه روز طول می‌کشد تا کالای شما از گمرک ترخیص شود.
از دیگر مزایای ترخیص بار هوایی از گمرک فرودگاه امام خمینی می توان به نزدیکی این مکان -که در اتوبان قم-تهران و به طور دقیق در 30 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است- به اتوبان های ترانزیتی کشور اشاره کرد که امر حمل و نقل را بسیار راحت کرده است.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

فریت بار از گمرک فرودگاهی امام خمینی چیست؟

فریت در واقع به معنای حمل و نقل به روش های مختلف از گمرک فرودگاهی می باشد.چنانچه بار شما زیاد باشد می توانید به جای پردخت هزینه سنگین برای جا به جایی آن را فریت نمائید.این نوع جا به جایی بار هزینه سنگینی ندارد و تنها هزینه مربوط به امور بارنامه پرداخت می شود.

مراحل فریت بار از مبدا گمرکات در فرودگاه ها:

  • لازم است که چند روز قبل از حرکت خود به بخش فریت بار گمرک فرودگاه امام مراجعه نمایید
  • گذراندن مراحل تشزیفات گمرکی
  • دریافت پته سبز و انتخاب یک شرکت حمل و نقل
  • دریافت بارنامه

ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی تهران

همانطور که برای انجام برخی کارها از جمله تعمیر یک وسیله برقی یا لوازم خانگی از یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب کمک می‌گیرید در زمینه انجام تمامی امور ترخیص کالا نیز شرکت‌های معتبری در کشور و به ویژه در تهران وجود دارند که با در اختیار قرار دادن اطلاعات و دانش کافی در این زمینه و با ارائه مشاوره به شما عزیزان، شما را در خصوص ترخیص هر چه سریع‌تر و راحت‌تر کالاهای وارداتی‌تان کمک می‌کنند.

شرکت بازرگانی صباغی زاده نیز یکی از شرکت‎‌های بازرگانی معتبر کشور است که سابقه زیادی در حوزه‌های مختلف تجارت‌های بین‌المللی، به عنوان یکی از ترخیص کاران باتجربه نه فقط در حوزه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی بلکه در سایر گمرکات کشور را دارد و در صورت واگذاری تمامی امور مربوط به ترخیص کالا به عهده این شرکت، می‌توانید امنیت کالاهای خود و تسریع در ترخیص آنها را تضمین نمایید.

ضوابط و شرایط مخصوص گمرک فرودگاه امام خمینی

  • بر اساس تشخیص گمرک فرودگاهی در صورتی که اشیای نو مسافر مورد استفاده خود شخص نباشد جنبه تجاری داشته و شامل مالیات است
  • تمامی مسافرین (ورودی یا خروجی) ملزم هستند تا کالاهای خود را به گمرک اعلام نمایند
  • فرادی که در ایران مشغول به کار یا تحصیل هستند بعد از اتمام می توانند لوازم منزل خود را در حد مجوزات گمرکی از کشور خارج نمایند
  • کالایی که توسط مسافر به واحد گمرکات اعلام نشده باشد و در هنگام بازرسی کشف شود جز کالاهای قاچاق محسوب می گردد

 

هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

عوامل متعددی در تعیین نهایی قیمت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام و ترخیص کالا از گمرک تهران نقش دارند. یکی از این فاکتورها، حقوق گمرکی کالاست که معمولا بسته به حجم و نوع کالا این هزینه متغیر است. سود بازرگانی از دیگر عوامل موثر می‌باشد که برای تحویل کالای خود حتما بایستی آن را پرداخت کنید.
در ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام هزینه انبارداری نیز لحاظ می‌گردد چرا که از زمان ورود کالای شما به تهران، اجناس در این مکان انبار و نگهداری می‌شوند که هزینه آن نیز مجددا بسته به حجم و مقدار کالای شما متفاوت خواهد بود، طبیعتا کالای بیشتر هزینه بیشتری نیز در زمان ترخیص در پی خواهد داشت.
قطعا شما کالاهای خود را قبل از ارسال بیمه می‌کنید، هزینه بیمه نیز روی هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی حساب می‌شود.
ارزش سیف کالا نیز در قیمت نهایی ترخیص کالا اثرگذار است که بایستی به طور کامل پرداخت شود تا کالاها به دست شما برسد.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

سوالات متداول در رابطه با ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی: 

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام چقدر زمان می‌برد؟

معمولا دو سه روز پس از دریافت قبض انبار عملیات ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام آغاز می شود، پس از آن یک روز طول می کشد تا تاییدیه ثبت سفارش دریافت شود، یک روز دیگر برای ارائه کد اظهار از سوی سامانه گمرکی نیاز است. پس از تایید و پرداخت هزینه های گمرکی پروانه به ترخیص کار داده می‌شود.

مزایای ترخیص کردن کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی چیست؟

اگر شما اقدام به ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی کنید در واقع تجارت کالای خود را به صورت قانونی انجام داده چرا که در غیر اینصورت قاچاق کالا محسوب می‌شود و از طرفی با ترخیص قانونی کالا ارزش گمرکی کالاهای خود را تعیین می‌کنید.

در حالت کلی چند نوع کالا برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی داریم؟

کالاهای مجاز که به راحتی و بدون هیچ ممانعتی می توان آن‌ها را به کشور وارد کرده و برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام نیز هیچ مانعی وجود ندارد. کالاهای مشروط که واردات و ترخیص آن‌ها منوط به رعایت برخی قوانین و ضوابط است، در صورت عدم توجه به قوانین امکان ترخیص وجود ندارد و کالاهای ممنوع که تحت هیچ شرایطی امکان وارد کردن و ترخیص آن‌ها وجود ندارد.

2.9/5 - (54 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر