ترخیص کالا از گمرک چابهار

 ترخیص کالا از گمرک چابهار یکی از موضوعات مهم در زمینه صادرات، واردات و خدمات ترخیص کالا است. گمرک چابهار مزایای زیادی دارد، یکی از این مزایا نزدیک بودن این منطقه به کشور های پاکستان، افغانستان و هند است.

همه بازرگانان برای ترخیص کالاهای خود کد گمرکی دریافت می کنند. این کد متصدیان بین المللی را موظف به عبور از گمرکات می کند تا بدین وسیله محموله های آنها توسط عوامل گمرک مورد بررسی قرار بگیرد.

طبق خبرگزاری ها اعلام شده است که در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ترخیص شده است. این آمار نشانگر رشد ۱۳ درصدی کالاهای ترخیصی را نسبت به سال ۱۳۹۸است.

بررسی عملیات ترخیص کالا در گمرک چابهار در دو اسکله شهید بهشتی و شهید کلانتری  آمار قابل قبولی داشته است. صادرات کالا از این دو اسکله بیشتر به کشور های قرقیزستان، یمن، عمان، امارات، افغانستان، پاکستان و ارمنستان صورت گرفته است.

بیشترین آمار کالا های صادراتی مربوط به: خرما، کود، سیمان، ماهی، سبزیجات و سنگ های مرمر است. علاوه بر این کشور های اتریش، دبی، ترکیه، هند، چین، کره و تایوان مهمترین صادرکنندگان کالا ها به این اسکله ها بوده اند.

 

سامانه ترخیص کالا از گمرک
روش ترخیص کالا از گمرک چابهار

مراحل ترخیص کالا از گمرک چابهار

گمرک چابهار پل ارتباطی مهم با کشور هند است. این بندر در کرانه دریای عمان واقع شده و به علت موقعیت منحصر به فرد ارتباطی که دارد به یکی از قطب های اساسی وارداتی کشور تبدیل شده است.

مهمترین مزیت این منطقه را می توان در دسترسی آسان به آب های آزاد خلاصه کرد. این دسترسی آسان باعث شکل گیری روابط خوب تجاری با کشور های همسایه شده است. در همه بنادر برای ترخیص کالا ها قوانين خاصی در نظر گرفته می شود. مراحل ترخیص کالا در گمرک چابهار با توجه به مصوبه های قانونی شامل ۸ مرحله است. این ۸ مرحله عبارتند از:

  1. ثبت اظهار نامه گمرکی از طریق سامانه گمرکی
  2. دریافت شماره ثبت
  3. کنترل و ارزیابی کالا ها
  4. اخذ مجوز های قانونی
  5. تعیین تعرفه برای کالا ها
  6. پرداخت تعرفه به صندوق و صدور مجوز ترخیص
  7. صدور قبض انبار و اجازه بارگیری
  8. خروج کالا از گمرک

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

دو روش واردات کالا به گمرک چابهار  

واردات کالا از گمرک چابهار یکی از مباحثی حائز اهمیت در حوزه تجارت و امور گمرکی است. بیشتر محموله های وارداتی گمرک چابهار از طریق واردات دریایی صورت می گیرد. کالا هایی که در قالب محموله کشتی وارد این گمرک می شود باید در اظهار نامه ذکر شوند.

کاپیتان کشتی باید بعد از ورود به محدوده دریایی این بندر اظهار نامه را به افسران دریایی ارائه می دهد. ترخیص کار گمرک چابهار بعد از دریافت اظهار نامه می تواند کار ترخیص را شروع کند.

طبق مصوبه اعلام شده است ‌که کشتی های وارداتی تنها اجازه دارند که در بنادر دارای اداره گمرک پهلو بگیرند مگر در موارد ضروری. بدین ترتیب کشتی های حاوی محموله تنها در اداره گمرک بندر چابهار اجازه پهلو گرفتن دارند.

از دیگر روش واردات کالا در گمرک چابهار واردات هوایی است. واردات هوایی در مورد محموله های باارزش و شکننده کاربرد دارد. در واردات هوایی نیز کاپیتان باید قوانین مربوطه را رعایت کند.

 فرد در واردات هوایی می تواند پس از مراجعه به سامانه ترخیص کالا از گمرک چابهار نسب به دریافت اظهار نامه و دریافت کد محموله اقدام کند.

ثبت سفارش خدمات یا مشاوره:

Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

روش ترخیص کالا در گمرک چابهار

روش ترخیص کالا از گمرک چابهار به این صورت است که محموله های دریافتی معمولاً به صورت دریایی تحویل گرفته می‌ شوند. محموله ها پس از بسته‌ بندی کد‌ گذاری می‌ شوند.

 ترخیص کار حرفه ‌ای می ‌تواند با گزینش قوانین موجود گمرکی به دریافت آن ها اقدام کند. وظیفه حمل و نقل کالا و محموله های نیز بر عهده شرکت های بازرگانی است که شما آنها را استخدام می کنید.

 در صورت واردات به صورت هوایی حمل و نقل آن از گمرک به شهر مقصد به صورت زمینی انجام می پذیرد. هزینه های حمل و نقل کالا و ترخیص نیز بر عهده شرکت بازرگانی است. پس از اتمام مراحل ترخیص کالا از گمرک چابهار با توجه به قراردادی که با شرکت بازرگانی بسته اید اقدام به تسویه هزینه ها می کنید.

وقتی محموله های سفارشی به دست خریدار رسید، وظایف شرکت ‌های بازرگانی تمام می شود. توصیه می شود در این زمینه از شرکت های بازرگانی معتبر که دارای مدارک لازم در زمینه واردات، صادرات و ترخیص کالا هستند، کمک بگیرید.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

معتبر ترین شرکت ترخیص کالا در گمرک چابهار

 شرکت ترخیص کالا از گمرک چابهار از یک تیم متخصص در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا شکل گرفته است. مشاوران شرکت ترخیص کالا اطلاعات مفیدی در رابطه با مراحل ترخیص در اختیار مشتریان قرار می دهند‌.

 بازرگانی صباغی زاده با دارا بودن مدارک لازم برای صادرات، واردات و ترخیص  کالا و همچنین سال ها تجربه در زمینه ترخیص کالا جزو بهترین مجموعه های بازرگانی کشور است.

این مجموعه متخصص ترین ترخیص کار های حرفه ای را استخدام کرده است تا رضایت شما را جلب کند. هزینه ترخیص کالا در گمرک چابهار بسته به نوع کالا ها متغیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ترخیص می توانید با شماره تلفن کارشناسان  بازرگانی صباغی زاده تماس بگیرید.

شرکت ترخیص کالا

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

سوالات متداول در خصوص ترخیص کالا در گمرک چابهار

هزینه ترخیص کالا از گمرک چابهار چقدر است؟

هزینه ترخیص کالا از گمرک چابهار با توجه به نوع، وزن و تعداد کالا ها تعیین می شود.

بهترین روش برای ترخیص کالا از گمرک چابهار چیست؟

در خصوص ترخیص کالا در گمرک چابهار بهترین روش استفاده از خدمات ترخیص کار است. ترخیص کار فردی است که دانش های لازم را در زمینه قوانین گمرکی و روش های واردات و صادرات فرا گرفته است و بسیار بهتر از افراد عادی می تواند اقدام به ترخیص کالا کند.

مزایای ترخیص کالا در گمرک چابهار چیست؟

برای ترخیص کالا از بندر چابهار تسهیلات مختلفی در نظر گرفته شده است. از جمله مزیت های مهم این بندر می توان به: تخفیف هزینه های انبارداری، حمل و نقل و مجاز بودن تخلیه و ... اشاره کرد.

بازرگانی صباغی زاده

4.2/5 - (5 امتیاز)