ترخیص کالا از گمرک آستارا

ترخیص کالا از گمرک آستارا برای تجار داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است زیرا گمرک آستارا در نقطه مرزی مهمی قرار گرفته است و روزانه کالاهای متنوع و فراوانی از این گمرک ترخیص و به نقاط مختلف داخلی و خارجی ترانزیت می­شود.

دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در قسمت شمال و شمال غربی کشورمان دارای صدها کیلومتر مرز مشترک هستند؛ شمالی­ترین نقاط مرزی در این منطقه، مرز آستارا و دشت مغان است؛ در واقع آستارا (شهری بندری در استان گیلان)، مرز مشترک ایران و آذربایجان است که از نظر ارتباطی در یک سه راهی بسیار مهم واقع شده است؛ راه شمالی به آستارا و باکو، راه جنوبی به رشت و بندرانزلی، راه غربی نیز به تبریز و اردبیل منتهی می­گردد. بنابراین گمرک آستارا از بنادر ترانزیتی فعال کشور محسوب شده و نقش تعیین­کننده­ای را در اقتصاد داخلی و روابط بین­المللی برعهده دارد.

از این گمرک عمدتاً برای صادرات و واردات کالا به روسیه، اوکراین، آذربایجان، گرجستان استفاده می­شود.

ترخیص کالا از گمرک آستارا

بازرگانی صباغی زاده

شرکت ترخیص بار از گمرک آستارا

هم­چنین این شرکت­ها، خدمات لازم را به تجاری که قصد واردات کالا از کشورهای همسایه به ایران را دارند انجام می­دهند. که این خدمات شامل ثبت سفارش، انجام امور مربوط به ترخیص و تحویل کالا در گمرک آستارا یا مکان مورد درخواست صاحب کالا است.

ترخیص کالا از گمرک اصلی­ترین فرآیند در زمینه واردارت و صادرات به حساب می­آید که بسته به قوانین کشورها شامل مراحل متفاوت و مختلفی است؛ آشنایی با این مراحل و مقررات بسیار مهم است چرا که در غیر این صورت و بی دقتی در روند ترخیص کالا ممکن است کالای شما قاچاق تلقی شده و ضربه ­های مالی و اعتباری سنگینی را به شما وارد کند.

از طرفی با توجه به مشغله­های کاری افراد و عدم شناخت کافی آن­ها از قوانین، بهتر است که انجام این امر به شرکت­هایی که در این زمینه فعال هستند سپرده شود؛ در حقیقت این شرکت­ها علاوه بر آشنایی کامل با قوانین و مراحل کار  در این زمینه، تجربه لازم را نیز در این حیطه دارند و بنابراین بهترین گزینه برای انجام امور گمرکی و روند ترخیص بار و کالای بازرگانان به شمار می­آیند.

ترخیص بار از گمرک آستارا

ترخیص کالا یک فرآیند در گمرکات است که شامل مراحل زیر است:

  • آماده ­سازی و ثبت اسناد به صورت فیزیکی و الکترونیکی.
  • محاسبه کامل پرداختی­ها، از جمله مالیات، سود بازرگانی، تعرفه گمرکی، حقوق گمرکی و انواع تسهیلات ارائه شده به وسیله دولت به واردکنندگان و صادرکنندگان.

شرکت ترخیص کالا از گمرک آستارا ، برای تسهیل این روند در امور بازرگانی تجار، که قصد تهیه کالا از ایران و صادرات آن را دارند، در امور مربوطه همکاری می کنند. این همکاری شامل تهیه وسیله جهت حمل کالا، تحویل کالا، انبارداری، بسته بندی، پالت­بندی، اتیکت­ گذاری، جابجایی و جانمایی کالا در کامیون­های حمل، انجام کلیه تشریفات گمرکی و امور مربوط به ترخیص کالا و کامیون­ها، انجام تمام خدمات مربوط به ترانسپورت و خروج کالا و کامیون از مرز آستارا را انجام می­دهند. بازرگانی صباغی زاده مورد اعتماد تجار، شرکت ترخیص بار از گمرک آستارا و سازمانهای دولتی و خصوصی در زمینه واردات و صادرات کالا است این شرکت بازرگانی معتبر با بیش از چندین سال سابقه در زمینه واردات و صادرات کالا دارای مجوز کارگزاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و کارت بازرگانی-تولیدی، تجاری و صادراتی، آماده خدمت رسانی به فعالین این حوزه است.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

مراحل ترخیص کالا از گمرک آستارا

به طور کلی ترخیص کالا در گمرک آستارا را می­توان در مراحل زیر دسته ­بندی کرد:

  • دریافت پرفرما و پکینگ لیست
  • دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  • بیمه نمودن کالا
  • هماهنگی جهت بازرسی در مبدأ و مقصد
  • تشکیل پرونده جهت تخصیص ارز و حواله بانکی
  • ارتباط با شرکت حمل و نقل بین­المللی
  • دریافت اسناد از شرکت حمل بین­المللی
  • تکمیل کردن اسناد و تشکیل پرونده
  • تنظیم نمودن پیش­نویس دوراظهاری
  • بررسی و تأیید توسط کارشناس فنی گمرک و بازرگانی
  • وراظهاری واردات
شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427
Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا چیست؟

از جمله مهم­ترین اسناد و مدارکی که برای ترخیص کالا از گمرک آستارا مورد نیاز است می­توان موارد زیر را نام برد:

  • اظهارنامه واردات
  • تصویر کارت بازرگانی
  • قبض انبار
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدأ
  • فاکتور خرید
  • اعلامیه تأمین ارز با نامه برات
  • پروفرما (پیش فاکتور)
  • مجوز ثبت سفارش
  • لیست عدل­بندی
  • بیمه­نامه
  • پروانه بهره­برداری شرکت­ها و واحدهای تولیدی
  • مجوزهای قانونی جهت ترخیص کالا
  • وکالت­نامه رسمی
  • پروانه صادرات

ثبت اظهارنامه­ ها

مرحله­ ی بعد از تکمیل اسناد و مدارک،  تنظیم و ثبت اظهارنامه­ های لازم در زمینه ترخیص کالا در گمرک آستارا است. این اظهارنامه شامل دو فرم هستند که ترخیص ­کار حرفه­ ای یا شخص تاجر مؤظف به تکمیل نمودن آن است.

فرآیند ثبت اظهارنامه­ ها نیز طی دو مرحله انجام می­شود که شامل اظهار کالا و احراز هویت است.

 

 

بازرگانی صباغی زاده

قیمت ترخیص کالا از گمرک آستارا

کنترل­های گمرکی

این مرحله آخرین مرحله از فرآیند و طریقه ترخیص کالا از گمرک آستارا است و بنابراین بعد از تکمیل این مرحله، کالاها از گمرک ترخیص خواهند شد. این مرحله خود شامل دو بخش مهم است: پرداخت و صدور سند ترخیص، بارگیری و خروج کالا از گمرک.

پرداخت و صدور سند ترخیص: بعد از بررسی مدارک و اظهارنامه­ ها و سپس تأیید نمودن آن­ها به­ وسیله کارشناسان و بازرسان گمرک، شماره ارزیابی در اظهارنامه ثبت می­شود و در نهایت سند ترخیص کالا از گمرک آستارا صادر میگردد. بارگیری و خروج کالا از گمرک: ترخیص­کار گمرک به صندوق صدور پروانه مراجعه نموده و با دریافت پروانه خروج کالا از گمرک، مدارک را به دفتر کل انبارها و واحد خدمات ارائه می­کند و در نهایت اجازه خارج کردن کالاها از گمرک صادر می­شود.

هزینه ترخیص کالا از گمرک آستارا

نکته مهم دیگر که باید در نظر گرفت، «تعیین ارزش کالاهای ترخیص» شده است. تعیین ارزش کالاها در مرزهای کورهای مختلف با قیمت­های متفاوتی انجام می­شود؛ بنابراین ضروری است که یک ترخیص ­کار گمرک و یا یک تاجر با تجربه این مورد را بررسی نماید.

بازرگانی صباغی زاده با تکیه بر تجربه چندین ساله در زمینه های ترخیص کالا از دبی، ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی، ترخیص کالا در تهران و… برای خدمت دهی به شما عزیزان در اسرع وقت آماده است.

نکات مهم در خصوص ترخیص کالا در گمرک آستارا

در نظر گرفتن یک سری نکات مهم منجر به افزایش سرعت و روند بدون اشکال و هموار فرآیند ترخیص کالا خواهد شد.

از نکات کلیدی در ترخیص کالا گمرک آستارا داشتن مجوزهای لازم است تا نشان دهد که فعالیت شما به شکل قانونی در حال انجام است و از سازمان­های مربوطه تأییدیه لازم را اخذ نموده­اید. اصلی­ترین مجوزی که هر بازرگانی باید آن را داشته باشد، «کارت حق ­العمل کاری» و «کارت بازرگانی» است، این کارت که توسط سازمان گمرک کشور صادر می­شود، مؤید این است که نقل­ و­انتقالات تجاری شما مورد تایید سازمان­های نظارتی است و تجارتتان قانونی است.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

قیمت ترخیص کالا از گمرک آستارا

هزینه ترخیص بار به مسکو و باکو در آستارا  و هزینه های واردات و ترخیص کالا از آستارا  را با در نظر گرفتن تعرفه های گمرکی، حقوق و عوارض گمرکی، هزینه های خرید کالا، هزینه حمل و نقل از کشور مبدا تا مقصد، مالیات، هزینه های بارگیری، هزینه های مربوط به امور اداری، هزینه بیمه کالا محاسبه می نماید.

در رابطه با هزینه ترخیص کالا از گمرک آستارا نیز در صورت پر کردن اظهارنامه ای توسط فرد مسئول دریافت کالا و درج مسائلی چون ارزش کالا، تجاری و یا غیر تجاری بودن آن، قیمت خرید، و هزینه های پرداختی مربوط به بیمه و مالیات و … روند ترخیص کالا در آستارا به راحتی و بدون هیچ مشکلی سپری خواهد شد.

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

سوالات متداول در رابطه با ترخیص کالا در گمرک آستارا

مدت زمات ترخیص کالا از گمرک آستارا چقدر زمان می برد؟

تعیین زمان لازم برای ترخیص کالا از گمرک به عوامل متفاوتی وابسته است و بنابراین نمی¬توان با قطعیت گفت که زمان ترخیص کالایی که این بار برای تجارت خود انتخاب نموده¬اید همانند کالاهای قبلی، طی چه مدت زمانی از گمرک ترخیص خواهند شد

مدت زمان توقف کالاها در گمرک آستارا به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان توقف کالاها در گمرک به عوامل و شرایط زیادی مربوط باشد؛ به عنوان مثال مدت زمان توقف مواد غذایی و فاسد شدنی همواره کم¬تر از لوازمی مانند تجهیزات صنعتی است؛ ولی به طور کلی میانگین این مدت زمان تقریباً سه ماه در نظر گرفته می¬شود.

5/5 - (2 امتیاز)