ترخیص کالا از گمرک شهریار

گمرک شهریار یکی از گمرک های مهم کشور است. ترخیص کالا از گمرک شهریار مزایای زیادی دارد، از جمله این مزایا می توان به: دسترسی آسان به خطوط ریلی، نزدیکی به فرودگاه امام خمینی، مجهز بودن به انبار های بزرگ و از همه مهمتر قرار گیری این گمرک در پایتخت اشاره کرد.

ترخیص کالا و وسایل جهت واردات و صادرات یا ترانزیت از گمرک شهریار یک فعالیت تجاری است. این فعالیت انواع سازمان های دولتی و افراد تاثیر گذار در تجارت بین المللی را موظف به رعایت الزامات ترخیص کالا در گمرک می کند.

بازرگانی صباغی زاده

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427
روش ترخیص کالا از گمرک شهریار

مراحل ترخیص کالا در گمرک شهریار توسط مسئولین گمرکی به طور دقیق رعایت می شود. ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی بسته به سطح تکنولوژی و مدیریت گمرکی کشور ها تعیین می شود. مثلا ممکن است در کشور ما کالاهای وارداتی از گمرک شهریار ۱۰ روز طول بکشد در حالیکه در کشور سنگاپور کالاهای وارداتی طی ۹۲ روز از گمرک ترخیص شوند.

این تفاوت ها را می توان در چند دلیل خلاصه و بیان کرد:

  1. وضع قوانین خاص برای ترویج و تسهیل تجارت با کشور های همسایه
  2. توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور
  3. تلاش مقامات دولتی در روند اصلاحات مراحل قانونی ترخیص کالا
  4. نوسازی مستمر روش های ترخیص کالا
هزینه ترخیص کالا در گمرک شهریار

برای ترخیص کالا در تهران و ترخیص کالا از گمرک شهریار وجود اظهار نامه گمرکی الزامی است. در زمان صادرات کالا ها از گمرک، ترخیص این امکان را فراهم می کند تا کالا ها بتوانند از محل تولید خود خارج شوند. در شرایطی ممکن است این کالا های صادراتی از پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

علاوه بر این رعایت قوانین توسط افراد باعث سهولت در روند کارهای گمرکی می شود. بدین ترتیب که با رعایت الزامات از سوی افراد مراحل بررسی کالاها سریع تر و با دقت بیشتر انجام می گیرد.

همچنین فرد برای ترخیص کالا مستلزم رعایت قوانین مربوط به تجارت گمرکی است. روش ترخیص کالا در گمرک شهریار از جمله مباحث بحث برانگیز در حوزه گمرک است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار

مراحل ترخیص کالا در گمرک شهریار شامل تخصیص کالا با رعایت قوانین مربوط به تجارت گمرکی است. گمرک با استفاده از روش ها و اطلاعات کاربردی به بهترین نحو ممکن کالا ها را به سمت مقصد هدایت می کند‌.

برای ترخیص کالا های وارداتی باید حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. همه کشور ها و همچنین کشور ما هر دوره برای ترخیص کالا ها از گمرک قوانین خاصی وضع می کنند‌.

هزینه ترخیص کالا در گمرک شهریار برای محصولاتی که شامل مقررات و آیین نامه های بهداشتی یا بهداشت گیاهی می شوند، بیشتر از سایر محصولات است‌. همچنین رعایت مقررات بهداشتی در بررسی و ترخیص محصولات بهداشتی نیز بیشتر از سایر کالا ها است.

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

دریافت شماره

طبق مصوبه شرکت ترخیص کالا از گمرک شهریار باید برای کالا های خود یک شماره دریافت کند. این قانون مشمول همه شرکت هایی می شود که به طور حرفه ای در حوزه گمرکی فعالیت دارند. تنها با دریافت این شماره است که شرکت می تواند فعالیت گمرکی خود را آغاز کند در غیر این صورت با مشکلات ترخیص روبرو خواهد شد‌.

بعد از دریافت شماره، شرکت های فعال در زمینه تجارت گمرکی باید اظهار نامه دریافت کنند تا توسط اپراتور ها پشتیبانی شوند. علاوه بر همه این ها شرکت در ترخیص کالا مقداری هزینه به گمرک پرداخت می کند. هزینه ترخیص کالا از گمرک شهریار بسته به نوع و تعرفه کالا، نرخ بیمه و کرایه، عوارض و معافیت های گمرکی و هزینه های انبار داری متفاوت است.

ثبت سفارش خدمات یا مشاوره:

Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, jpeg, Max. file size: 20 MB.

اظهار نامه گمرکی

اصولا داشتن اظهار نامه گمرکی برای تمام کالا های وارداتی و صادراتی لازم است. بازرگانان می توانند با مراجعه به سامانه ترخیص کالا از گمرک شهریار نسبت به تشکیل اظهار نامه اقدام کنند.

 لازم به ذکر است که محل ترخیص کالا بسته به نوع وارداتی و صادراتی بودن کالا ها متفاوت است. بنابراین در مورد کالا های وارداتی، انتخاب محلی که باید کالا ها در آنجا ترخیص شوند، آزاد است.

صدور اظهار نامه با استفاده از فرم اختصاصی شرکت ترخیص کالا در گمرک شهریار صادر می شود. با این حال گاها امکان دارد که برخی شرکت ها با استفاده از روش ترخیص شخصی نسبت به ترخیص کالا های خود اقدام کنند. اغلب شرکت ها نیز از طریق واسطه ها مراحل ترخیص کالا ها را طی می کنند. ترخیص کار گمرک شهریار که خود اظهار کننده گمرک است، مدارک لازم برای ترخیص را به گمرک ارائه می دهد.

اظهار کننده گمرک

یکی از مراحل ترخیص کالا در گمرک شهریار استفاده از خدمات اظهار کننده ها است. اظهار کننده، اظهار نامه گمرکی را به نام خود یا نام شخصی که عمل ترخیص را برای او انجام می دهد، ثبت می کند. بنابراین اظهار کننده گمرک می تواند به تنهایی کار واردات، صادرات، واسطه گری و کارگزاری گمرکی را انجام دهد.

شرکت ترخیص کالا از گمرک شهریار

جهت ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تلفن زیر اقدام کنید

برای درخواست مشاوره وارد صفحه زیر شوید

شماره تماس بازرگانی صباغی زاده: 02188172427

سوالات متداول در خصوص ترخیص کالا در گمرک شهریار

بهترین مجموعه برای ترخیص کالا از گمرک شهریار کدام است؟

بازرگانی صباغی زاده برای ترخیص کالا در گمرک شهریار از روش های ساده و کاربردی استفاده می کند. همچنین این مجموعه یک انبار خصوصی در گمرک شهریار دارد، بدین ترتیب ایمنی کالاهای ترخیصی تضمین می شود.

مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک شهریار کدامند؟

گمرک شهریار به عنوان یک قطب تجاری و بازرگانی در شهر تهران فعالیت می کند. مدارک لازم برای ترخیص کالا از این گمرک عبارتند از: قبض انبار، مجوز بازرسی کالا، مجوز آزمایشگاه کالا، بارنامه، بیمه نامه، مدارک خرید کالا، رسید ترخیص و مدارک مربوط به حمل و نقل کالا.

بهترین روش برای ترخیص کالا از گمرک شهریار کدام است؟

همه افراد برای ترخیص کالاهای خود مستلزم بکارگیری روش مناسب هستند. استفاده از واسطه های معتبر مانند بازرگانی صباغی زاده بهترین روش ترخیص کالا از گمرک شهریار می باشد.

بازرگانی صباغی زاده

5/5 - (1 امتیاز)